Co wpływa na wady postawy, coraz częściej występujące u dzieci i młodzieży? Brak ruchu, spożywanie zbyt dużej ilości kalorycznych pokarmów, słaba kondycja. Ten społeczno-cywilizacyjny problem dotyczy nie tylko polskiego społeczeństwa, ale niemal wszystkich populacji na świecie. Choć coraz więcej mówimy o zdrowym trybie życia, nie zmienia to faktu, że kolejne pokolenia nadal borykają się z wadami postawy. Tymczasem skrzywienia kręgosłupa, powstałe w dzieciństwie, mogą przerodzić się w przewlekłe bóle kręgosłupa w wieku średnim, a także chorobę zwyrodnieniową kręgosłupa. Jak możemy temu zapobiegać? Co zrobić, by dziecko przestało się garbić? Jak poradzić siebie z dyskopatią w odcinku piersiowym kręgosłupa? Nieocenionym wsparciem stanie się pas barkowy. Jak go stosować i kiedy? W naszym poradniku znajdziecie wszystkie niezbędne informacje.

Pas barkowy dla dzieci i młodzieży - kiedy będzie przydatny?

Dzieci i młodzież niestety często „zapracowują“ sobie na wady postawy, ślęcząc godzinami przy biurku, przed telewizorem lub komputerem. Tymczasem dla dzieci w wieku szkolnym głównym zaleceniem jest ruch - im więcej tym lepiej!



Pierwszą, powszechną wadą postawy będzie oczywiście garbienie się. Czasem jednak wykrzywianie ciała w nienaturalnych pozach wynika z innych problemów - na przykład chorób stóp, kolan lub bioder. Wykrzywianie kręgosłupa to naturalny odruch obronny organizmu, by uchronić się przed bólem.

Dobra wiadomość jest taka, że kręgosłup człowieka ostatecznie ukształtuje się dopiero w okolicach 18. roku życia. Dlatego właśnie, obserwując wady postawy w początkowej fazie, można im zaradzić i skutecznie je korygować, stosując na przykład pas barkowy. Co w sytuacji, gdy zaniedbamy problem? Problemy z kręgosłupem zaczną się pogłębiać, a w dorosłym życiu - przysporzą wielu kłopotów.

Do najczęstszych skrzywień kręgosłupa u dzieci i młodzieży zaliczamy skoliozę (kręgosłup wykrzywia się w łuk), lordozę (kręgosłup wygina się do przodu w odcinku lędźwiowym), kifozę (kręgosłup wygina się do tyłu na odcinku piersiowym. Właśnie to nazywamy garbem.) Pas barkowy będzie wskazany zwłaszcza przy kifozie, skrzywieniu, które występuje najczęściej, ale jest najrzadziej korygowane.



Pas barkowy u dorosłych - kiedy używać?

Osoby w średnim wieku borykają się często z tak zwaną dyskopatią w odcinku piersiowym. Pojawia się ona zwłaszcza u osób pracujących za biurkiem lub prowadzących siedzący terb życia, choć nie tylko. Z dyskopatią mogą zmagać się pracownicy fizyczni, którzy każdego dnia przeciążają kręgosłup. Objawami schorzenia są między innymi bóle w klatce piersiowej, nudności czy zaburzenia czucia. Warto wiedzieć, że dyskopatia to pierwszy etap choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa, która objawia się przewlekłym, trudnym do uśmierzenia bólem.



Leczenie dyskopatii piersiowej odbywa się za pomocą rehabilitacji, odpowiednich ćwiczeń, a w ostateczności - przyjmowania leków przeciwbólowych. Bardzo cennym wsparciem będzie pas barkowy, który pomoże utrzymać prawidłową postawę ciała.


Jak działa pas barkowy

    Łagodzi zespoły bólowe - każdy, kto ich doświadczył wie, jak bardzo są uciążliwe i groźne, bo mogą przerodzić się w zwyrodnienia. Zespoły bólowe kręgosłupa są przypadłością tak częstą, że śmiało można określić je mianem światowej epidemii.
    Pas barkowy wymusza prawidłową postawę - pracując za biurkiem, ciężko jest bezustannie myśleć o wyprostowanej sylwetce. Nawet, jeżeli się na tym skupimy, kręgosłup szybko znajdzie „wygodną“, a więc nieprawidłową postawę. Pas barkowy stanie się swego rodzaju motywacją, a właściwie: będzie zmuszał do tego, by się nie garbić.
    Wspomaga mięśnie grzbietowe kręgosłupa - pas barkowy to nieoceniona pomoc dla mięśni placów. Dlaczego są tak ważne? To one odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy, a co za tym idzie, odciążają kręgosłup. Dzięki stosowaniu pasa barkowego, bóle pleców staną się mniej dolegliwe, a z czasem, dbając o regularne ćwiczenia, znikną całkowicie.

Pas barkowy: jak odpowiednio dobrać rozmiar

Pas barkowy zakładamy w na klatkę piersiową, dlatego należy zmierzyć jej obwód (w przypadku kobiet pod biustem), a następnie dobrać rozmiar według tabeli. Pas barkowy nada się dla każdego, począwszy od osób w rozmiarze XS, a skończywszy na rozmiarze XXL.

Jak stosować pas barkowy

Pas barkowy jest bardzo łatwy w zakładaniu i co najważniejsze: można go schować pod ubraniem, aby był niewidoczny. Do wyboru mamy różne kolory, właśnie po to, by nie wyróżniał się pod ubraniem.

Aby założyć pas barkowy, należy odpiąć rzep, założyć szelki w taki sposób, aby skrzyżowały się taśmy na plecach, a następnie zapiąć rzep z przodu, regulując nacisk. Co ważne: pas należy założyć na ubranie, na przykład bawełniany podkoszulek lub bieliznę. W przeciwnym razie może spowodować reakcje alergiczne lub otarcia.

Czy pas barkowy na pewno pomoże

Tak, pas barkowy będzie wspomagał utrzymanie prawidłowej postaw ciała oraz łagodził bóle kręgosłupa, ale jednocześnie nie stanie się remedium, które zagwarantuje powrót do zdrowia. Stosując pas barkowy, zaleca się równoczesne wykonywanie zestawu ćwiczeń rehabilitacyjnych, które pomogą rozluźnić mięśnie, wzmocnią je poprawią naszą kondycję. Regularne ćwiczenia, wykonywane kilka razy w tygodniu, a najlepiej codziennie, pomogą utrzymać efekty, jakie wypracowaliśmy, stosując pas barkowy.

Pakiet: Pas barkowy Pani Teresa + Doradztwo + Darmowa Dostawa + Gratis + Darmowy ew. zwrot lub Wymiana + 3 Lata Gwarancji