Czy rześkie poranne wstawanie to domena młodych? Czy odczuwasz ból kręgosłupa, gdy chcesz rano wstać z łóżka? A może jeszcze nie masz takiego problemu, ale obawiasz się, że może cię to spotkać? Czy zastanawiałeś się kiedyś jak ważna jest odpowiednia pozycja snu dla Twojego kręgosłupa? Właściwy odpoczynek podczas snu jest sprawą priorytetową jeśli zależy ci na zdrowiu, dobrym samopoczuciu i energii życiowej. Jak zapewne już się domyślasz, właściwa pozycja podczas snu jest również bardzo znacząca dla zdrowia twojego kręgosłupa. Mało wygodna pozycja powoduje, że mięśnie zamiast być rozluźnione nadmiernie się napinają i niepotrzebnie obciążają plecy. Bóle kręgosłupa nie są domeną tylko starszych, w każdym wieku można tego doświadczyć. Przespanie nocy w niewygodnej pozycji oprócz porannego bólu, skutkuje dodatkowo niewyspaniem, zmęczeniem i rozdrażnieniem. Więc jak spać i której pozycji się wystrzegać, aby w końcu odetchnąć i raz na zawsze porządnie się wyspać?

Spanie na brzuchu

Najmniej zdrowym sposobem spania jest spanie na brzuchu, gdyż najbardziej obciąża kręgosłup. Kiedy śpisz na brzuchu, twoje narządy są uciskane, a płuca mają ograniczony dopływ powietrza. Śpiąc w takiej pozycji Twoja szyja jest nienaturalnie skręcona ku górze, co powoduje napięcie mięśniowe i późniejsze bóle, dlatego nie powinieneś spać w takiej pozycji szczególnie wtedy gdy cierpisz na problemy związane z odcinkiem szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa. Jeśli uważasz, że nie możesz spać w innej pozycji, staraj się zmniejszyć obciążenie pleców umieszczając poduszkę po jednej stronie miednicy, oszukasz w ten sposób swój kręgosłup, który będzie „myślał”, że śpisz na boku. Zdarza ci się, że budzisz się w nocy, serce ci bije jak oszalałe, jesteś spocony i skołowany? Z badań wynika, że osoby śpiące na brzuchu częściej mają sny erotyczne, sny o duszeniu, tonięciu czy spotkaniu z UFO. Powodem może być to, że śpiąc na brzuchu, dostarczamy organizmowi znacznie mniej tlenu, przez co prawidłowa praca mózgu zostaje zakłócona i powstają w nim właśnie takie obrazy.

Spanie na boku

Spanie na boku jest jedną z najczęstszych pozycji snu. Leżenie na lewym boku może powodować ściskanie narządów wewnętrznych, zwłaszcza wątroby i płuc. Śpiąc na PRAWYM BOKU pozwolisz swojemu kręgosłupowi się zrelaksować w jego najbardziej naturalnym ułożeniu. Rada: najlepiej spać na boku z lekko zgiętymi nogami- pozwala to zachować lordozę lędźwiową. Umieść poduszkę między nogi, aby zmniejszyć nacisk na kolana i zablokować biodra przed obracaniem. Pozycja ta minimalizuje chrapanie, nie powoduje refluksów oraz ułatwia oddychanie. Podobno osoby śpiące na lewym boku częściej miewają koszmary senne, np. gonitwy, ataki owadów, upokarzające sytuacje czy zagrożenia życia. Osoby śpiące na prawym boku śpią spokojnie i przyjemnie. Śnią o pływaniu, spacerach, zwiedzaniu, podziwianiu krajobrazów.

Spanie na plecach

Spanie na plecach jest to prawdopodobnie najlepsza i najzdrowsza pozycja dla ciebie, twojego kręgosłupa i ciała. Śpiąc na plecach umożliwiasz swoim narządom wewnętrznym na „rozszerzanie się” i tym samym całkowity relaks. Nie obciążasz ich, nie gnieciesz ani nie dusisz. Badania wykazują, że osoby śpiące na plecach mają najbardziej realistyczne sny, np. dotyczące ich życia codziennego, nie musisz się już obawiać koszmarów. Niektórzy uważają, że leżenie płasko na plecach wywiera presje na biodra, jeśli też tak czujesz, a chciałbyś przetestować tę pozycję, najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie poduszki pod kolanami, zostawiając je lekko ugięte, zmniejszysz nacisk i odciążysz kręgosłup lędźwiowy. Najlepsze pozycje dla twojego kręgosłupa to spanie na plecach i na prawym boku, jednak jeśli od zawsze śpisz inaczej i dobrze się z tym czujesz, jesteś wyspany i każdy poranek to dla ciebie najwspanialszy etap dnia, nie ma potrzeby abyś na siłę zmieniał swoich przyzwyczajeń. Jeśli jednak czasami zdarza się, że boli cię rano kręgosłup, masz problemy ze wstawaniem – spróbuj zmienić pozycję snu, a może okaże się, że po jakimś czasie ten problem ciebie już nie będzie dotyczyć.:) Jeśli zdarza Ci się wstawać zmęczonym może to także wynikać z niewłaściwego podłoża na jakim śpisz. Śpij więc na odpowiednim materacu który dostosowuje się do Twojego ciała i zapewnia wysoki komfort snu. Więc połóż się w wybranej przez siebie pozycji, zamknij oczy i zanurz się w błogim śnie… I nie zapomnij sprawdzić co ci się śniło!:) Magdalena Suwara dbamokregoslup.pl Zobacz także: Opinia użytkownika poduszki ortopedycznej Start na dobry początek: 
Kliknik tutaj aby zobaczyć pozostałe opinie użytkoników i ofertę na poduszkę ortopedyczną Start przeciw bólowi szyi i karku: