Bóle kręgosłupa, uczucie zmęczenia? Pracując w biurze, borykamy się z tymi problemami każdego dnia. Możemy sobie pomóc, sięgając po poduszkę sensomotoryczną. Fizjoterapeuta Michał Kapelan podpowiada, jak z niej korzystać.

Oferta na poduszke sensomotoryczną:

Pakiet: Poduszka sensomotoryczna + pompka + Darmowa Dostawa + Gratis + Darmowy ew. Zwrot lub Wymiana + 3 Lata Gwarancji

PRZETESTUJ PRZEZ 30 DNI ZA DARMO


    1. Poduszka sensomotoryczna - po co

Jeszcze 10 lat temu na bóle kręgosłupa skarżyła się co druga osoba w Polsce. Teraz jest tylko gorzej - już blisko ¾ z nas cierpi z powodu bólu na różnych odcinkach pleców, pośladków, obręczy biodrowej, barkowej, czy nawet bólu promieniującego na nogi. Jest źle i będzie coraz gorzej. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: siedzimy za dużo i siedzimy źle. Z auta przeskakujemy w „objęcia” biurowego fotela.
Sporadyczna aktywność fizyczna nie zastąpi regularnego ruchu. To dlatego bóle kręgosłupa dotyczą nawet osób, które uprawiają sport. Jak to możliwe? Specjaliści zauważają, że w dzisiejszych czasach brakuje nam umiarkowanej aktywności, jak spacer czy stanie. Siedzimy w pracy, po czym mkniemy na trening - szybki i intensywny. Na efekty w postaci dolegliwości bólowych nie trzeba długo czekać.
Teoretycznie wiemy, że zaleca się, aby w czasie pracy robić przerwy. W praktyce często jesteśmy tak przeładowani obowiązkami, że jedynym spacerem jest ten w stronę ekspresu do kawy. Z pracy wracamy zmęczeni. Przepis na relaks? Film, serial, książka. Czyli znowu „posiedzenie”.
Jak sobie pomóc? To zaskakujące, jak proste rozwiązania mogą pomóc w codziennym funkcjonowaniu. Poduszka sensomotoryczna może być odpowiedzią na nasze pytania.


    2. Poduszka sensomotoryczna - dla kogo

Poduszka sensomotoryczna przyda się każdemu, kto prowadzi siedzący tryb życia lub z różnych przyczyn uskarża się na dolegliwości kręgosłupa i układu ruchu. Po biurowym „posiedzeniu” na poduszce można wykorzystać ją w domu do ćwiczeń gimnastycznych. Po poduszkę sensomotoryczną śmiało mogą sięgać osoby cierpiące na dyskopatię lub rwę kulszową.
Czym jest poduszka sensomotoryczna? To sprzęt małych rozmiarów, łatwy w zastosowaniu i genialny w swej prostocie. Może zapewnić nam wszystko to, na co na dzień brak czasu: odrobinę relaksu, gimnastyki i poprawę pozycji podczas siedzenia. Nie wierzycie? Sprawdźmy, na czym polega jej „magia”.
Z poduszki są zadowoleni zarówno użytkownicy, którzy na co dzień uprawiają sport, jak i te osoby, które pracują w biurze.
Joanna ma 38 lat. Mimo że jest szczupłą, wysportowaną osobą, narzekała na zdrowie.

- Bolało mnie w krzyżu, promieniując na prawą nogę. Stale bolało mnie prawe ramię. Wiem, że to dlatego, że jestem praworęczna, pochylam się w stronę myszki od komputera.

Ćwiczenia, które podejmowała samodzielnie, nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Gdy fizjoterapeuta polecił jej poduszkę sensomotoryczną, podeszła do niej sceptycznie.

- To w ogóle nie wyglądało „profesjonalnie” - śmieje się. - Ot, taki gumowy placek. Ale odkąd korzystam, jest ogromna różnica! - zapewnia.
Michał pracuje za biurkiem po 8-9 godzin każdego dnia, czasami musi kończyć pracę z domu. Co drugi dzień przez godzinę uprawia jogging. - Ale nieraz po bieganiu ból pleców zamiast zelżeć, tylko się nasilał - przyznaje. Informacje o poduszkach znalazł w sieci. - Teraz się z nią prawie nie rozstaję - mówi z zadowoleniem. - Nie używam tylko w samochodzie, ze względów bezpieczeństwa. W biurze na niej siedzę, po pracy na niej ćwiczę - wymienia zalety.
Jak działa poduszka sensomotoryczna? Najprościej mówiąc - destabilizuje miejsce, w którym siedzisz. Brzmi nieprzyjemnie? Właśnie o to chodzi. Dzięki „dynamicznemu siedzeniu” kręgosłup będzie utrzymywany w odpowiedniej pozycji. Do pracy zmuszone będą również mięśnie, które usztywniają i stabilizują ciało.
Dzięki poduszce sensomotorycznej twój czas w pracy minie zdrowiej i korzystniej dla ciała i ducha. Zwiększone napięcie mięśniowe i zniesione dolegliwości bólowe, przekładają się na zwiększoną efektywność w pracy. Jak to możliwe? Na pewno znasz powiedzenie, że praca w biurze to ciągła walka - z głodem i z sennością. Na głód poduszka nie pomoże, ale z sennością na pewno sobie poradzi. Aktywizacja mięśni pobudzi cały organizm do działania.


    3. Poduszka sensomotoryczna - jaka? Wybór poduszki sensomotorycznej

Jaką poduszkę sensoryczną wybrać? Czym kierować się przy zakupie? Po pierwsze, warto wiedzieć, że ten sam produkt można spotkać pod różnymi nazwami. Poduszka sensoryczna bywa nazywana również dyskiem sensomotorycznym, beretem, a nawet jeżykiem.
Jak wygląda poduszka sensomotoryczna? Jedna strona powinna być płaska i antypoślizgowa, a druga - wypukła i miękka. Na niektórych dyskach sensomotorycznych znajdują się charakterystyczne wypustki (stąd potoczne określenie „jeżyk”). Poduszki sensomotoryczne mogą się również różnić grubością i wielkością.
Poduszka sensomotoryczna, jak każdy przyrząd do ćwiczeń, powinna być wykorzystywana mądrze i umiejętnie. W zależności od przeznaczenia dobierz produkt o odpowiednich gabarytach.
    • Poduszka sensomotoryczna pod pośladki - poduszka do siedzenia powinna być wygodna, zarówno dla ciebie, jak i dopasowana do krzesła
    • Poduszka sensomotoryczna pod odcinek lędźwiowy pleców - taka poduszka sensomotoryczna powinna być mniejsza. Dobrym pomysłem jest dysk z wypustkami - zapewnią one stymulujący masaż.
    • Poduszka sensomotoryczna do masażu stóp - na poduszce sensomotorycznej można nie tylko siedzieć! Do doskonały sposób także na masaż stóp lub innych wybranych części ciała
    • Poduszka sensomotoryczna dla dzieci - w zależności od wieku młodego człowieka można kupić poduszkę mniejszą lub o „dorosłych” gabarytach.

Jeśli masz wątpliwości, jak wybrać poduszkę sensomotoryczną, śmiało korzystaj z pomocy specjalistów.


    4. Poduszka sensomotoryczna - jak korzystać
Jak używać poduszki sensomotorycznej? Zaczynamy od… napompowania. Pamiętaj, żeby nie zrobić z niej „twardego kamienia”. Poduszka musi być miękka, musi uginać się naturalnie pod twoim ciężarem. Bez obaw - nawet osoby o większej masie ciała śmiało mogą na niej usiąść.
Poduszkę sensomotoryczną można wykorzystywać już u dzieci, nawet jeśli nie mają wad postawy. Będzie działać profilaktycznie. Poduszkę wykorzystuje się również podczas rehabilitacji stawów lub ścięgien. Pomaga odzyskać sprawność, stabilizację, niwelować bóle napięciowe. Sięgają po nią sportowcy, jak i pracownicy biurowi. Najbardziej popularnym zastosowaniem dla zwykłych śmiertelników jest siadanie na niej i/lub podkładanie pod lędźwie.

Poduszka sensoryczna - przykłady ćwiczeń

Fizjoterapeuta Michał Kapelan podpowiada, jak można ćwiczyć na poduszce sensomotorycznej. Są to praktyczne ćwiczenia dedykowane osobom, które spędzają zbyt dużo czasu w pozycji siedzącej.
- Przede wszystkim polecam siedzenie na takim „berecie” w pracy - podkreśla. - Na początku niech to nie będzie całe 8 godzin, ale pół godziny do godziny. Potem można wydłużać - zwraca uwagę specjalista.
Jeśli chcemy popracować nad stabilizacją całego ciała, warto spróbować innych ćwiczeń na poduszce. Fizjoterapeuta Michał Kapelan wymienia:
 - Żeby wzmocnić mięśnie gorsetu można próbować stawać przy czymś stabilnym i w zależności od stopnia zaawansowania:
- po prostu stać,
-próbować zamykać oczy na 5-10-15 sekund,
-robić przysiady.
Można stawać na poduszce na jednej nodze, można również spróbować stawania dwiema nogami na dwóch poduszkach jednocześnie.


    5. Poduszka sensomotoryczna - opinia fizjoterapeuty

Czy poduszka sensomotoryczna to przedmiot przydatny tylko dla tych, którzy spędzają dużo czasu w biurze?
- Dysk sensomotoryczny, czasem też zwany poduszką bądź „beretem'' sensorycznym, to narzędzie do ćwiczeń rehabilitacyjnych dla pacjentów fizjoterapeutycznych oraz dla osób zdrowych, chcących poprawić równowagę i czucie głębokie -wyjaśnia fizjoterapeuta Michał Kapelan.
Jakie są zalety poduszki sensomotorycznej? Michał Kapelan wymienia:
- Zalety dysku sensomotorycznego:
* można użyć go do ćwiczeń w różnych pozycjach tj. siedząca, stojąca i leżąca
* kontrola ilości powietrza daje możliwość stopniowania trudności wykonywanych czynności przy pomocy dysku;
* w połączeniu z prostymi akcesoriami tj. piłka bądź hantle, dysk sensomotoryczny daje olbrzymie możliwości tworzenia nowych ćwiczeń, poprawiających pracę naszego ciała i aktywujących całe mięśniowe łańcuchy kinematyczne działające w naszym ciele;

* stosowane są dyski gładkie i z wypustkami w zależności od potrzeb i zaleceń fizjoterapeuty.

Czy mogą istnieć wady lub przeciwwskazania do używania? Specjalista zwraca uwagę:

- Dysk sensomotoryczny może mieć pewne wady. Mimo prostego mechanizmu ćwiczenia będą zbyt dużym obciążeniem dla wielu osób. Czasem warto zacząć od prostej wersji ćwiczenia bez przyrządu, żeby nie działać na siłę w nieprawidłowym wzorcu ruchu już z dyskiem. Istnieje też ryzyko upadku, skręcenia stawu skokowego.

Czy osoby aktywne fizycznie również mogą lub powinny sięgać po dysk sensomotoryczny?

- Dla osób uprawiających sport i wracających do zdrowia- zdecydowanie tak! Czasem warto zakupić dwie poduszki, jeśli ten typ ćwiczeń nam odpowiada, umożliwi to wykonanie ciekawszych ćwiczeń. Warto wspomnieć, że można użyć dysku jako siedziska, które będzie generowało dodatkowy wysiłek dla mięśni stabilizujących odcinek lędźwiowy, czyli tzw. „gorsetu mięśniowego'' - podkreśla Michał Kapelan.

Zobacz także:

Poduszka sensomotoryczna do siedzenia i ćwiczeń