Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, które powinny pomóc w zapobieganiu atakom rwy kulszowej, o ile konsekwentnie wprowadzimy je w życie:
- Pamiętaj o prawidłowej postawie w pracy i przy domowych czynnościach. Zawsze trzymaj się prosto, gdy stoisz, siedzisz, chodzisz. Nie zapominaj o tym, aby co jakiś czas wstać, wyprostować się i przejść kilka kroków, przeciągnąć się albo zrobić skłon.
- Nie wykonuj gwałtownych ruchów, szczególnie skłonów i zwrotów. - Nie podnoś niczego z podłogi stojąc na wyprostowanych nogach – przykucnij i trzymaj przedmiot blisko siebie! Nie podnoś ciężarów, które można przesunąć.
- Zapomnij o torbie na jedno ramię. Noś plecak, a zakupy w obu rękach.
- Staraj się równomiernie obciążać ciężarem obie strony ciała.
- Redukcja ilości tkanki tłuszczowej zrobi dobrze nie tylko Twojemu kręgosłupowi, ale i całemu organizmowi.
- Kiedy tylko możesz, odpoczywaj, leżąc na brzuchu. Kręgosłupowi sprzyja też leżenie na plecach na twardym podłożu z nogami lekko ugiętymi w kolanach
- Zapewnij również kręgosłupowi optymalne warunki podczas nocnego wypoczynku : wybierz średnio twardy materac, niewielką poduszkę (najlepiej profilowaną) i śpij w pozycji wyprostowanej (także na boku)